среда, 21 мая 2014 г.



Формування гри у дошкільному дитинстві може відбу­ватися природним і педагогічним шляхами.
Тривалий час у теорії і практиці дошкільного вихован­ня панував вузькодидактичний підхід до гри як до вільної діяльності дитини, що розвивається за її ініціативою. Роль педагога зводилася лише до створення умов для гри, забез­печення дитини ігровим матеріалом. Останніми роками гра розглядається як форма організації дитячого життя, пізнання світу (базовий компонент дошкільної освіти в Україні). Змінився і погляд на позицію вихователя. Він повинен організовувати дитяче життя і діяльність; керу­вати формуванням взаємин у дитячій спільності. Така позиція спонукає педагогів до використання активної тактики, до керівництва розвитком ігор і формування у їх процесі позитивної основи, суспільно корисних якос­тей особистості. Доцільність такого підходу доведена практикою дошкільного виховання і спеціальними дослі­дженнями.
Керівництво ігровою діяльністю є тонким і складним процесом. Воно потребує глибоких знань теорії ігрової ді­яльності, спеціальних умінь, довіри і поваги дітей. Нама­гання керувати нею без знань внутрішніх законів діяль­ності може зруйнувати гру. Основою ефективного керів­ництва ігровою діяльністю, як переконує педагогічна теорія і практика, є високий рівень володіння такими професійно-педагогічними вміннями:
-   спостерігати за грою, аналізувати її, оцінювати рі­вень розвитку ігрової діяльності;
-   проектувати розвиток гри, планувати прийоми, по­кликані стимулювати його;
-   збагачувати враження дітей з метою розвитку ігор; допомагати у виборі найяскравіших вражень, які можуть сприяти грі;
-  організувати початок гри; спонукати до неї дітей;
-  проектувати і передбачати розвиток конкретної гри;
-      використовувати непрямі методи керівництва грою, які активізують психічні процеси дитини, її досвід (проблемні ігрові ситуації, питання, поради, нагадуван­ня та ін.);
-  змінювати характер і зміст спілкування з дітьми від­повідно до рівня розвитку ігрової діяльності конкретної ві­кової групи з метою створення сприятливих умов для фор­мування готовності до переходу гри на вищий рівень;
-   включатися у гру на головних або другорядних ро­лях, встановлювати ігрові стосунки з дітьми, навчати гри (показ, пояснення);
-   пропонувати з метою розвитку гри нові ролі, ігрові ситуації, ігрові дії;
-    регулювати взаємини, вирішувати конфлікти, які виникають у процесі гри, використовувати гру з метою створення педагогічно доцільного клімату в групі, залуча­ти до ігрової діяльності сором'язливих, невпевнених, ма­лоактивних дітей;
-  обговорювати й оцінювати гру.
Гра є вільною, невимушеною дитячою діяльністю, що необхідно зберегти за будь-якого стилю і способу керівниц­тва нею. Важливою передумовою продуктивного спілку­вання педагога з дітьми є стимулювання в умовах прий­няття дорослим на себе однієї з ролей, взаємодія з ними у процесі гри.

3 комментария:

  1. Яка ігрова діяльність найбільше підходить для дітей 3-ох років?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дітки в 3 рочки вже доситть активні та кмітливі,тому потрібно купувати такі іграшки,щоб могли розвивати їхню розумову діяльність.

      Удалить
  2. Borgata Hotel Casino & Spa Announces Bid for $1.4M
    A bid 정읍 출장샵 to operate an outdoor pool and restaurant, the 군산 출장마사지 Borgata Hotel Casino 목포 출장안마 & Spa announced in 거제 출장안마 a joint 김해 출장마사지 statement on Tuesday.

    ОтветитьУдалить